PowerMama: veilig sporten voor (aanstaande) moeders

Wil je veilig sporten tijdens of na je zwangerschap? Bij ons kan dat! Het programma PowerMama dat wij hebben ontwikkeld, is speciaal bedoeld voor zwangere vrouwen en vrouwen die tot een jaar geleden zijn bevallen.

Lang niet alle vrouwen weten hoe het zit met sporten tijdens en na de zwangerschap. Als je niet weet waarmee je rekening moet houden, kunnen er blijvende lichamelijke klachten ontstaan. Ook als je voor je zwangerschap een super-actieve fitgirl was.

Daarom hebben we het PowerMama-programma opgezet. Zo kan elke vrouw, fit of minder fit, tijdens en na de zwangerschap veilig sporten. Je kunt je onder begeleiding 100% focussen op veilig en verantwoord sporten. De doelen van dit programma? Fit blijven tijdens je zwangerschap en je na de bevalling klaarstomen om (weer) mee te doen aan reguliere trainingsprogramma’s.

Ons PowerMama-programma is geheel afgestemd met een bekkenfysiotherapeut en een verloskundige.

Gespecialiseerde personal trainers

Ons PowerMama-programma wordt in groepsverband gegeven door onze professionele, gespecialiseerde personal trainers. Zij zijn specialist in sporten tijdens en na de zwangerschap. Ze houden altijd rekening met je persoonlijke situatie.

Tijdens de training werk je aan je core, bekkenbodem, houding en ademhalingstechnieken. De trainers analyseren jouw sterke en zwakke kanten. Zo zien ze waar je wat meer aandacht aan kunt geven tijdens de trainingen. Je kunt ook bij onze enthousiaste instructeurs terecht voor coaching en voedingsadviezen. Zij kunnen je altijd helpen met een voedingsplan – tijdens en na je zwangerschap.

Wil je toch liever individuele begeleiding? Dan kies je voor personal training.

Voordelen van het PowerMama-programma

Ons programma voor zwangerschapstraining heeft talloze voordelen. We geven extra aandacht aan de buikspieren en bekkenbodemspieren. Zo voorkom je klachten tijdens en na de zwangerschap, zoals bekkeninstabiliteit en urineverlies. Je vermindert daarnaast het risico op verzakkingen of een diastase.

De PowerMama-training verbetert je uithoudingsvermogen en bevordert de groei van de placenta.  Bij ons leer je ook wat je wel en niet kunt doen met je veranderende lichaam – tijdens en na de zwangerschap.

Onze zwangerschapstraining wordt gegeven in groepsverband. Hier hebben we bewust voor gekozen. Zo kun je ervaringen met andere (aanstaande) moeders delen.

PowerMama na je bevalling

Onze zwangerschapstraining is ook geschikt voor als je het sporten weer wilt oppakken na de bevalling. We houden ook na je bevalling rekening met jouw specifieke situatie. Heeft je rug extra aandacht nodig? Of je bekkenbodem? We stemmen de oefeningen af op wat de (toekomstige) mama’s nodig hebben.

Extra voordeel: je kunt je kind meenemen, zolang hij of zij nog niet kan lopen. Geen gedoe met het regelen van oppas!